Do's and dont's

Do's and don't bedrijfsfilms

DO’S

  • Houdt de film kort en krachtig. De ideale lengte voor een bedrijfsfilm is tussen de 90 seconden en drie minuten. Daarna verslapt de aandacht van de kijker. De regel is: Hoe korter, hoe krachtiger.
  • Bedenk van tevoren wat de kijker aan de film heeft. Waarom zou hij hem gaan zien? De kijker denkt ‘What’s in it for me?’. Maak dat ook duidelijk in de bedrijfsfilm.
  • Wees helder in uw communicatie. Gebruik eenvoudige taal. Vergeet ingewikkelde afkortingen en spreek in de taal die een leek ook kan begrijpen. Zo houd u de aandacht van de kijker vast.
  • Wees betrokken bij de productie. Het liefst laat u natuurlijk alles aan het videoproductiebedrijf over, maar uw film wordt echt beter als u er nauw bij betrokken bent. En kom een keer naar de set. U kijkt uw ogen uit!
  • Probeer innovatief te zijn en voor nieuwe technieken open te staan. Internet biedt bijvoorbeeld veel interactieve opties.
  • Lever tijdig input aan voor de voiceover. In een optimale bedrijfsfilm is het beeld afgestemd op de voiceover en niet andersom. Toch is de voiceover in de praktijk vaak het laatste waar door de opdrachtgever aandacht aan wordt besteed.

DONT’S

  • Een lange film maken. Mensen verliezen snel hun aandacht. U kijkt met de afstandsbediening in uw hand al zappend tv, scant het nieuws op internet, snelt koppen in de krant. Als iets te lang duurt bent u snel verveeld.
  • Alles willen vertellen. Al uw business units uitgebreid laten zien, al uw 50 producten de revue laten passeren, alles tot in detail belichten… Gaap!
  • De film vanuit uw eigen perspectief benaderen. Vooral veel ikke, ikke, ikke en vergeten dat u de kijker moet zien te boeien, niet uzelf.
  • Jargon gebruiken. In de meeste gevallen heeft de kijker minder kennis van het product of uw business dan jij. Daarom zoekt hij ook contact met uw organisatie.
  • Bovenop de regisseur staan bij de opnames. Er constant mee bemoeien. In het voortraject is alles besproken met de regisseur. Die weet precies wat hij moet doen. Neem gepaste afstand en vertrouw op de ervaring van het productieteam.
© All rights reserved
eCommerce Partner B.V

Video onderzoek

Ontdek het geheim van de succesvolle ecommerce ondernemer Tom Coronel en leer hoe hij video inzet in zijn online marketing mix.
Het Nationaal Online video onderzoek geeft vele handvatten hoe bedrijven succesvoller kunnen worden online door gebruik te maken van video in hun online propositie. Vele extra's bij de gratis download. 

Downloaden

 

Leer van onze expertvideo's waarom bedrijven steeds meer investeren in een online video content strategie.

 

 




Wij werken met passie, vakmanschap en commitment aan het realiseren van uw online succes.

Lex den Doop
eCommerce Partner